Dlouhá izolace dětí je časovaná bomba, myslí si psychiatrička Lucia Vašková
Uplynulé měsíce byly pro děti náročné. Nemohly provozovat koníčky, potkávat se s kamarády, mít zdravý pohyb, upozorňuje dětská psychiatrička Lucia Vašková.
„Vymizel pravidelný režim. Děti trošku zpohodlněly. Je třeba dát jim čas. Problém budou mít spíše vyšší ročníky. Spousta lidí si myslí, že děti začnou chodit do školy a vše se změní. Já i mí kolegové však vidíme enormní nárůst psychických potíží u zdravých dětí. Psychiatrické ambulance a terapeutické poradny jsou plné.“
Rotační výuka prodlouží zvykání na školu
Co může izolace udělat s dětskou duší? Podle psychiatričky Vaškové to je časovaná bomba, se kterou se do budoucna musí počítat. „Děti ztratily rok ze svého života. Ty dopady budou plíživé. Některé se už nebudou chtít vrátit ke sportu nebo k hudebním koníčkům. Větší problémy budou mít úzkostnější děti. Může to trvat několik let.“
Jak se psychiatrička Lucia Vašková dívá na distanční výuku? „Děti si musí na režim zvyknout a takto se to zvykání bude prodlužovat. Do toho testy a roušky. Malé děti potřebují vidět úsměv paní učitelky, úsměv spolužáků. Někteří rodiče mají obavy o psychické zdraví dětí. Byla bych ráda, aby se zvážilo, jestli ty pozitiva převyšují negativní dopady, které teď všechny rodiče zaměstnávají.“
Jaký přístup k dětem, které se vracejí do školy, zvolit? Uklidňovat nebo spíše aktivizovat?
Související
-
Distanční výuka: Jak ji zvládají prvňáčci?
Distanční výuka je opět nutným opatřením proti šíření koronaviru. Větší školáci si zvykli, ale pro prvňáčky je to něco nečekaného a nového. Jak zvládat výuku těch menších?
-
Školy jdou na výuku počtů špatně. „Kdyby se učily hrou, budou děti bavit,“ tvrdí matematik Janeček
Ve škole bývá obávaným předmětem. „Matematika je o logice, přemýšlení, tvořivosti a intuici,“ ujišťuje v Blízkých setkáních matematik Karel Janeček.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.