Co pro ni znamenal sborník písní jidiš, prozrazuje mezzosopranistka a pedagožka Jana Lewitová
V naší společnosti se nenosí spontaneita. O vrozený instinkt jménem zpěv nás často připravuje výchova s důrazem na dokonalost, říká mezzosopranistka a pedagožka Jana Lewitová. Do jaké míry navazuje na práci svého tatínka, legendárního neurologa prof. Karla Lewita? Co pro ni znamenal sborník písní jidiš, který jí z NDR přivezla spisovatelka Lenka Reinerová? A proč si musela dát panáka, než oslovila ke spolupráci Vladimíra Mertu?
Související
-
Mezzosopranistka Alžběta Vomáčková: "Zpěv si hodně užívám a...
Čím uchvacuje moderní 24letou dívku opera? Jak je těžké uspět, stát se nejlepší z nejlepších? To byly otázky, které zajímaly moderátorku Marii Retkou. A ta dívka, k...
-
Některé věci bych raději zapomněla, říká Radůza. Jenže má vynikající paměť a ovládá rychločtení
Devadesát procent hudby, kterou Radůza v dětství slýchala, byla ta, kterou se svými blízkými interpretovala. Kdy ji poprvé napadlo, že by se mohla stát zpěvačkou?
-
Klavíristka Beata Hlavenková. Ze Slezska mezi americké jazzmany
Kudy vedla její cesta ze Slezska až mezi americké jazzmany? Co se klavíristka Beata Hlavenková naučila od písničkářů, vypravěčů silných příběhů?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.