Ani v týdnu plném sněhu jsme "nevlezli za kamna" ale vysílali další "Hosty do domu" ...

Tereza Kostková

Druhý týden měsíce ledna si budeme pamatovat jako ten, který "zasypal Česko sněhem". Ti, kteří se před ním schovali u rozhlasových vln ČRo 2 - Praha, rozhodně nelitovali. Byli totiž s námi v klidu, teplu a ve společnosti nejednoho zajímavého hosta. A kdo za námi přišel? ... S podrobnostmi o novém nastudování "Krále Leara" to byl Jan Vlasák, o dechovce a počítačích jsme hovořili s Eduardem Hrubešem, s Irenou Pavláskovou jsme probírali její nový film, do zákulisí StarDance nám dala nahlédnout Tereza Kostková a do světa filmů a hudby Jan Budař. Více se dozvíte uvnitř článku (audio záznamy pořadů najdete: ZDE) nebo přímo u vlastního článku ...

Jeho tvář známe z filmů Václav, Vratné lahve nebo Hostel. Jeho hlas z rozhlasu a dabingu. Hostem pondělního Setkání (po 11:05 hodině) byl herec Městských divadel pražských Jan Vlasák. V současné době se chystá na hlavní roli Shakespearova dramatu "Král Lear", který bude mít na jaře premiéru v Městských divadlech pražských. Považuje to za velkou výzvu, i když se nejedná o jeho první velkou divadelní postavu. Má jich za sebou už několik. Hrál např. Cyrana, Hamleta, Othella, Salieriho, Candida, Malvolia a Francka. Každou z těchto rolí měl prý rád a snažil se jí vtisknout co největší dávku věrohodnosti a autenticity. Doufá, že se mu to dařilo a diváci byli spokojení. Vzpomínal také na své herecké začátky v Uherském Hradišti, odkud přešel do Ostravy a pak do Prahy. Devět let také vyučoval na soukromé herecké škole v Michli, kam se prý nechal nalákat kolegyní Eliškou Balzerovou. "Chtěl dozvědět něco o sobě a nelituji toho", řekl v rozhovoru s Vladimírem Krocem. Dodal, že považuje za velké štěstí, že si může vydělávat prací, která ho baví a je pro něj stále plná tajemství.

Jan Vlasák

Eduard Hrubeš je moderátorem, hudebníkem, scénáristou a režisérem. Určitě si jej pamatujeme jako průvodce pořadem "Neváhej a toč". Je ale také letitým spolupracovníkem Českého rozhlasu a konferenciérem jedné z prvních televizních reality show, soutěže "Pokus pro dva". V úterý mluvil s Tomášem Voženílkem mj. o vztahu k počítačům a moderním technologiím, své rodině a velkém životním koníčku, kterým jsou vlaky, lokomotivy a jejich modely. Vystudoval filmovou a televizní publicistiku na Filmové fakultě Akademie múzických umění v Praze. Na koncertech konferoval vystoupení orchestrů Václava Hybše a Ladislava Štaidla, KTO a Komety. Od roku 1978 spolupracoval jako moderátor, režisér, scenárista a třetí trumpetista se skupinou Velkopopovická Kozlovka a posléze převzal její vedení. Pro kapelu skládal, zároveň v ní zpíval a hrál na trubku. Jak vidí E. Hrubeš budoucnost české dechovky? Nadějně. Podle jeho názoru totiž lidi nejvíc fandí fotbalu a dechovce.

Eduard Hrubeš

"Zemský ráj to napohled", tak se jmenuje film Ireny Pavláskové, který měl nedávno premiéru a odehrává se v době kolem roku 1968, kdy do tehdejšího Československa vtrhla "bratrská pomoc spřátelených armád". Tehdejší atmosféra je základ, na kterém je postaven samotný příběh. "Doba ovlivňuje lidské chování a přetváří mezilidské vztahy. To je látka, se kterou ráda pracuji. Začala jsem s tím už ve svém debutu Čas sluhů", řekla na úvod středečního rozhovoru s Vladimírem Krocem, kterého zajímal mj. děj, postavy, rozpočet i herecké obsazení nového snímku v čele s Vilmou Cibulkovou a Miroslavem Etzlerem. Jsou to vynikající herci. To prý ale neznamená, že film musí dopadnout za všech okolností dobře. Velmi záleží na režijním vedení. Když je špatné, může i sebelepší herec podat nekvalitní výkon. Proto náš host "cítí za kamerou velkou odpovědnost". Nejen za sebe, ale i za herce a celý štáb. To byl také důvod jejího klidu, když jí kolega Jan Hřebejk postavil před kameru ve svém filmu Obecná škola. Říkala si potají, že když to dopadne špatně, nebude to jen její vina. Několik dnů po premiéře nového snímku se I. Pavláskové už honí v hlavě myšlenka na nový film. Ten budoucí je teprve v zárodku a zatím představuje jen útržky různých životních situací, kterým chybí "nosná konstrukce". Co se z toho vyklube tak zatím sama neví. Kromě toho ale už přijala nabídku televize, aby režírovala třídílný film o mladých lidech, kteří opouštějí brány dětského domova.

Irena Pavlásková

Důvěrně známá je, pro příznivce soutěží StarDance a Duety, tvář moderátorky a herečky Terezy Kostkové, která k nám zavítala ve čtvrtek. V těchto dnech se těší ze sněhové nadílky a my se s moderátorem Tomášem Voženílkem dozvěděli, že na sjezdových lyžích stála naposledy před 13 lety. Bližší jsou jí běžky, na kterých jezdila ještě ve 4. měsíci těhotenství (kdy čekala narození syna Antonína). Kromě rodiny jí v poslední době zabíralo čas natáčení seriálů Ordinace v růžové zahradě a Proč bychom se netopili. Moderaci Duetů v sobě nedokázala zapřít a při písních, které se v přestávkách našeho rozhovoru vysílaly, si dokonce prozpěvovala. Přesto je toho názoru, že zpívat příliš neumí a do soutěže by se nedala přemluvit. Těm, kteří "do toho šli" složila hlubokou poklonu. Zato tanec je jí prý velmi blízký a byla ráda, že se při StarDance postavila se na parket s Markem Ebenem. Jak se udržuje v kondici? Miluje sport, ovoce, zeleninu a především studenou sprchu. Ledová voda prý dělá zázraky na duchu i na těle a lze jí všem jen doporučit. Více si poslechněte v záznamu pořadu...

Tereza Kostková

"Mám tu výhodu, že jsem byl dítě, které nikdo nenutil," říká o sobě již zaběhlá filmová tvář Jan Budař, herec, režisér, scenárista, tanečník a osobitý hudebník. V pátečním rozhovoru s Vladimírem Krocem nám ale také vysvětlil, jak vznikla skupina Jan Budař a Eliščin band: "Asi před pěti lety jsem chodil po Praze a všem jsem říkal, že bych rád založil kapelu a hledám hráče... a takhle se mi jich "nabalilo" pět", dodal. Seskupení nedávno vydalo svou druhou desku, jejíž scénickou podobu můžeme zhlédnout v brněnském Divadle Husa na provázku pod dlouhým názvem "Proměna aneb Budař už zase hoří, Buršová se na to dívá - tu a tam se ho zatouží dotknout, ale netroufne si". Dozvěděli jsme se také více o výše zmíněném představení a úspěších v muzice či jak dnes vypadá jeho režijní práce a psaní cestopisů.
Jan Budař herecky debutoval v r. 1997 ve snímku režiséra Jiřího Chlumského Stůj, nebo se netrefím! Představil se ale také ve filmech Nuda v Brně, Čert ví proč, Vratné lahve, Mistři či v Protektorovi, na kterém se mediálně podílel Český rozhlas. O jeho kvalitách svědčí ocenění čtyřmi Českými lvy. Na prknech Národního divadla se představil v roli Shakespearova Romea.

Jan BUDAŘ


Napište nám, jestli se vám naše celotýdenní vysílání líbilo. Určitě nás zajímají vaše názory!

Použít můžete tuto diskusi (hned pod článkem) nebo náš e-mail: ZDE.